marecki10 |
Wysłany: Sob 18:14, 30 Gru 2006 Temat postu: Historia Volva :) |
|
TWORZENIE POD KĄTEM MAKSIMUM BEZPIECZEŃSTWA
Zderzenia i wypadki czasem się zdarzają - niezależnie od tego, że staramy się im zapobiegać.
W świetle tego naszym głównym priorytetem jest redukowanie i minimalizowanie możliwych obrażeń poprzez budowę samochodów ciężarowych zapewniających maksymalną ochronę kierowcy i pasażera. Jako że bezpieczeństwo dotyczy także innych użytkowników drogi, nasz program zabezpieczeń uwzględnia także ich.
Skorzystaj z menu po prawej stronie i zapoznaj się z tymi elementami samochodu ciężarowego, które zostały zaprojektowane specjalnie pod kątem łagodzenia obrażeń.
CIĄGŁE BEZPIECZEŃSTWO
Najlepszy wypadek to oczywiście taki, który się nie wydarzył.
Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby upewnić się, że każdy samochód ciężarowy umożliwia kierowcy uniknięcie wypadku i opanowanie potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.
Kluczem do tego zagadnienia jest ciągła troska o zdrowie kierowcy, nie tylko w sytuacjach zagrożenia, ale w każdej minucie obecności człowieka w pojeździe. Badania wykazują, że błąd ludzki przyczynia się do około 90% wypadków drogowych. Warunki drogowe przyczyniają się do 30% wypadków, a uszkodzenia pojazdu do około 10%. Wypadek zazwyczaj jest więc spowodowany kilkoma czynnikami.
W firmie Volvo przywiązujemy wielką wagę do ciągłych badań, zmierzających do pogłębienia naszej wiedzy o działaniu każdego z tych czynników, co pozwoli nam w dalszym ciągu budować bezpieczne samochody ciężarowe.
Korzystając z menu po prawej stronie możesz zapoznać się z tymi elementami samochodu ciężarowego, które zostały zaprojektowane specjalnie pod kątem zapobiegania wypadkom.
MIARA JAKOŚCI
Samochód ciężarowy musi być w ciągłej gotowości do wypełniania zadań transportowych. Musi być niezawodny: niezawodność jest zatem miarą jakości samochodów ciężarowych. Niezawodność oznacza zarazem brak przestojów.
To podejście do jakości stanowi naszą myśl przewodnią, towarzyszącą procesom projektowania i budowania samochodów ciężarowych, od obsługi zapobiegawczej, która nie wymaga narzędzi, po ciągłe testowanie materiałów, od szkoleń pracowników punktów sprzedaży i autoryzowanych stacji serwisowych po globalną optymalizację zasobów części. To suma jakości poszczególnych etapów całego procesu rozwoju: konstrukcji, inżynierii, materiałów, produkcji, sprzedaży i usług posprzedażnych.
Pomaga to w ostatecznym rozrachunku zapewnić niezawodność samochodu ciężarowego Volvo, która przekłada się na jego dochodowość, a po kilku latach na wysoką wartość odsprzedażną.
Jakość
wprowadzenie
jakość produktów
jakość usług
System Zarządzania Jakością
zabezpieczenie Twojej inwestycji
ubezpieczenieZapewniamy ubezpieczenie samochodu ciężarowego, pracowników i firmy.
NASZA TROSKA O ŚRODOWISKO
Ograniczanie negatywnego wpływu sektora transportowego na środowisko naturalne do zrównoważonego, długoterminowego poziomu jest jednym z największych wyzwań stojących dziś przed branżą motoryzacyjno-transportową.
Firma Volvo ma długą tradycję pracy na rzecz środowiska naturalnego. Postęp zawsze definiujemy w kategoriach dotyczących człowieka. Nie chodzi tylko o większą sprzedaż ciężarówek, ale o sprzedaż ciężarówek, które zmniejszają emisję spalin i zużycie paliwa.
Jednak nasze zobowiązania wobec środowiska naturalnego na tym się nie kończą. Przyglądamy się całemu cyklowi życia produktu, począwszy od wydobywania surowców, poprzez lepsze, bardziej zrównoważone metody produkcji, eksploatacji i serwisowania, a skończywszy na ponownym przetwarzaniu.
W ten sposób tworzymy bardziej wydajne i zrównoważone rozwiązania transportowe.
KONCERN VOLVO ODPOWIADA NA STANDARDY EMISJI SPALIN EURO 4 I EURO 5
Koncern Volvo - jak wielu innych europejskich producentów dużych samochodów ciężarowych - wybrał technologię SCR jako odpowiedź na standardy dotyczące emisji spalin określone w Euro 4 i Euro 5.
Aby możliwe było sprostanie nowym wymaganiom dotyczących emisji spalin, które zostaną wprowadzone w Europie kolejno w 2006 r. (norma Euro 4) i w 2009 r. (norma Euro 5), niezbędne będzie zastosowanie nowych rozwiązań w silnikach wysokoprężnych, procesach spalania i technologiach oczyszczania spalin.
Koncern Volvo znajduje się w czołówce firm opracowujących technologie zmniejszające emisję spalin. Nasza odpowiedź na wymagania norm Euro 4 i Euro 5 to silniki wysokoprężne o jeszcze wydajniejszym procesie spalania oraz z oczyszczaniem spalin przy użyciu AdBlue i technologii SCR (selektywnej redukcji katalitycznej).
Zalety technologii SCR opracowanej przez koncern Volvo:
* Technologia SCR ma przed sobą jasną przyszłość, jest więc pewną inwestycją z uwagi na możliwość sprostania nie tylko wymaganiom normy Euro 5, ale i kolejnych norm.
* Technologia SCR jest stosowana w całej Europie, jest też znacząco mniej wrażliwa na niską jakość oleju napędowego niż konkurencyjne technologie.
* Układ SCR wymaga niewielu czynności konserwacyjnych i jest obliczony na cały czas eksploatacji pojazdu.
* Technologia SCR nie ma wpływu na częstość przeglądów serwisowych i wymiany oleju w pojeździe, w którym została zastosowana.
* Technologia SCR jest dostosowana do wymogów pojazdów o dużej mocy. Nie ma potrzeby wyposażania silnika, na przykład, w dodatkowe układy smarujące lub chłodzące, co może być niezbędne w przypadku zastosowania innych technologii.
* Technologia SCR zapewnia również największą oszczędność paliwa spośród wszystkich rozwiązań opracowanych pod kątem norm Euro 4 i Euro 5
VOLVO FM Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM
Firma Volvo opracowała hybrydowy układ napędowy składający się z silnika wysokoprężnego i silnika elektrycznego, przeznaczony do samochodów ciężarowych o dużej masie całkowitej. Możliwość rozpędzania pojazdu tylko przy użyciu silnika elektrycznego sprzyja zmniejszeniu zużycia paliwa oraz ograniczeniu emisji spalin i hałasu.
Oszczędza paliwo i chroni środowisko
Chociaż koncepcja napędu hybrydowego jest ciągle w fazie badań, dotychczasowe rezultaty są bardzo obiecujące. Z przeprowadzonych obliczeń wynika, że oszczędności w zużyciu paliwa mogą sięgnąć 35%. Proporcjonalnie zmniejszy się również negatywny wpływ na środowisko naturalne.
Cechy i wydajność napędu hybrydowego:
* Znaczący potencjał w zakresie oszczędności paliwa.
* Odzysk energii hamowania i jej magazynowanie w celu późniejszego wykorzystania.
* Całkowity brak emisji spalin w czasie korzystania z napędu elektrycznego.
* Mała emisja hałasu przy napędzie elektrycznym.
* Mniejsze tempo zużycia i koszty obsługi technicznej hamulców zasadniczych.
KILKADZIESIĄT LAT POSTĘPU
Historia samochodu ciężarowego jest naprawdę intrygująca, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę rosnące znaczenie transportu ciężarowego.
Kiedy firma Volvo wyprodukowała swój pierwszy samochód ciężarowy pod koniec lat dwudziestych XX w., samochody ciężarowe postrzegano jedynie jako transport uzupełniający w stosunku do wozów konnych, kolei i transportu morskiego. Dzisiaj samochody ciężarowe są głównym narzędziem transportu towarowego, od którego zależy właściwe funkcjonowanie nowoczesnego społeczeństwa.
Oto historia naszych samochodów ciężarowych, dekada po dekadzie. Ośmielamy się stwierdzić, że pod wieloma względami jest to również historia rozwoju nowoczesnych samochodów ciężarowych w ogóle.
WAGA CIĘŻKA NA SKALĘ ŚWIATOWĄ
Samochody ciężarowe Volvo są sprzedawane i serwisowane w ponad 130 krajach na całym świecie, w sieci ponad 650 punktów dealerskich (punktów sprzedaży) i 1450 autoryzowanych stacji serwisowych.
Ponad 90% produkowanych przez nas samochodów ciężarowych należy do klasy ciężkiej o masie ponad 16 ton, co czyni z firmy Volvo Truck Corporation trzeciego co do wielkości producenta wysokowydajnych samochodów ciężarowych na świecie.
Mamy na całym świecie dziewięć zakładów montażowych, a ponadto osiem fabryk, które znajdują się w posiadaniu naszych lokalnych partnerów.
GRUPA PRZEBOJOWYCH PRZEDSIĘBIORSTW
Założona w 1927 r. firma Volvo jest jednym z wiodących światowych producentów ciężkich pojazdów transportowych i silników wysokoprężnych. Grupa Volvo oferuje również szeroką gamę rozwiązań w zakresie finansów, leasingu i usług, dostosowanych do potrzeb klientów, a także kompletne systemy transportowe dla ruchu miejskiego.
Obszary naszej działalności to: Volvo Trucks, Mack, Renault Trucks, Volvo Buses, Volvo Construction Equipment, Volvo Penta, Volvo Aero i Volvo Financial Services. Wiele oddziałów zajmuje się dodatkowymi pracami rozwojowo-badawczymi lub obsługą logistyczną. Największe oddziały to: Volvo Powertrain, Volvo 3P, Volvo IT, Volvo Logistics i Volvo Parts.
Obecnie firma Volvo zatrudnia około 81 000 osób i dysponuje fabrykami w 25 krajach. Działamy na ponad 185 rynkach. |
|