FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Wszystko O Ciężarówkach Strona Główna
->
Newsy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
::FORUM::
----------------
Przywitaj Się
O Forum
Galeria
Tuning
Pojedynki
Transport
Mechanika
Modelarstwo
Prototypy
Pojazdy Specjalistyczne
Heavy Weighy
Newsy
Sondy
KONKURS MANGA TRUCKS
Bar TC
Ciężarówki
----------------
Man
Scania
Daf
Iveco
Volvo
Renault
Mercedes
Inne Trucki
USA Trucks
Rózne Trucki
Off Topic
----------------
Off Topic
Gry Z Seri Hard Truck
Propozycje Forum
Zloty I Inne Imprezy
Trasy
Kupie/Sprzedam
Filmiki
Zloty
Reklama
Linki
----------------
CT
PTC
Archwium
----------------
Archwium
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
marecki10
Wysłany: Pon 16:07, 16 Paź 2006
Temat postu: Bezpieczna ciężarówka Volvo
Na Światowym Kongresie ITS (Intelligent Transport Systems), odbywającym się w tym tygodniu w Londynie, samochód ciężarowy Volvo znalazł się na poczesnym miejscu stoiska Komisji Europejskiej. Pojazd określany mianem Samochodu Ciężarowego ze Zintegrowanymi Systemami Bezpieczeństwa (Integrated Safety Truck) jest efektem współpracy w ramach programu Komisji Europejskiej (Sixth Framework Programme), skupiającego czołowych producentów pojazdów w Europie, w celu opracowania wspólnych rozwiązań dotyczących zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. W samochodzie ciężarowym Volvo zastosowano najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa czynnego, nazywane „wirtualnym pasem bezpieczeństwa”.
Ciężarówka Volvo FH, została wyposażona w najnowsze technologie przyszłości wspomagające pracę kierowcy — funkcje, które mają pomagać mu w uniknięciu wypadku. Technologie te zostały opracowane w ramach projektów AIDE, GST, EASIS oraz PReVENT, częściowo finansowanych przez Unię Europejską. Podejście firmy Volvo do kwestii bezpieczeństwa czynnego oznacza integrację różnych rozwiązań technicznych w sposób umożliwiający ich sprawne współdziałanie ze sobą. Punktem wyjścia jest założenie, że kierowca nie może otrzymywać nadmiernych ilości informacji:
„Musimy brać pod uwagę możliwości ludzkiej percepcji. Kluczowym elementem właściwego funkcjonowania naszych rozwiązań jest dostosowanie ich do ludzi, a nie ludzi do nich” — powiedziała Karin Svensson, szef działu specjalizującego się w interakcji kierowcy i kwestiach bezpieczeństwa czynnego w Volvo Technology.
Krótko mówiąc, wirtualny pas bezpieczeństwa polega na korzystaniu z wielu czujników i technologii monitorujących w celu stworzenia wirtualnego modelu wydarzeń wokół pojazdu. Na podstawie tego modelu wydarzeń system ostrzega kierowcę lub podejmuje działania stosowne do sytuacji. „Wykorzystujemy wszelkie rozwiązania pomagające zapobiegać wypadkom: od wizualnych i dźwiękowych sygnałów ostrzegawczych po systemy aktywnie reagujące” — powiedziała Karin Svensson.
Prace Unii Europejskiej w ramach programu ISP (Integrated Safety Program ) rozpoczęły się w 2004 r. i obejmują pięć projektów. Firma Volvo uczestniczyła w czterech z nich oraz była odpowiedzialna za opracowanie interfejsu AIDE (Adaptive Integrated Driver-vehicle Interface — inteligentny zintegrowany interfejs między kierowcą a pojazdem). Firma Volvo jest również jedynym uczestnikiem projektu koncentrującym się na pojazdach ciężarowych.
www.etrucker.pl
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by
Sopel
&
Programosy
Regulamin