FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Wszystko O Ciężarówkach Strona Główna
->
Scania
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
::FORUM::
----------------
Przywitaj Się
O Forum
Galeria
Tuning
Pojedynki
Transport
Mechanika
Modelarstwo
Prototypy
Pojazdy Specjalistyczne
Heavy Weighy
Newsy
Sondy
KONKURS MANGA TRUCKS
Bar TC
Ciężarówki
----------------
Man
Scania
Daf
Iveco
Volvo
Renault
Mercedes
Inne Trucki
USA Trucks
Rózne Trucki
Off Topic
----------------
Off Topic
Gry Z Seri Hard Truck
Propozycje Forum
Zloty I Inne Imprezy
Trasy
Kupie/Sprzedam
Filmiki
Zloty
Reklama
Linki
----------------
CT
PTC
Archwium
----------------
Archwium
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Kacper
Wysłany: Śro 18:20, 27 Gru 2006
Temat postu: Scania 3series
Scania 3 series ==>
Ciągniki seri "3" stały się dużym sukcesem eksportowym Scani. Celem zwiększenia konkurencyjności firma od 1990 roku zaczeła wyposażać swoje pojazdy dalekobieżne w aerodynamiczne kabiny o nazwie Streamline .
Seria "3" weszła na rynek pod koniec 1987 roku. W poruwnaniu z serią "2" gruntowno zmieniono w niej wiele elementów konstrukcji nośnej i wyposażenia kabiny. Największa spośród kabin, CR-19 High Line otrzymała nazwę Topline. Jednocześnie wprowadzono nową, 10-biegową skrzynię, a ciągnik R 143M wyposażono w silnik o pojemności 14 litrów i moc 470 KM (345 KW). Seria odniosła duży sukces i umotywowała Szwedzkich konstruktorów do zaprojektowania modelu ciągnika o jeszcze większym komforcie i mocy. 40 000 godzin prac konstrukcyjnych przyniosło owoce 1990 roku. Wtedy to na rynku pojawiła się seria Scania 143M Streamline o aerodynamicznej lini kabiny i całego nadwozia. Pojazdy z tej seri posiadają opływowe osłony zbiornika paliwa. Schodki kabiny wpuszczono w karoserię, zastosowano owiewkę dachową i spojlery boczne. W ten sposub zredukowano współczynnik oporu powietrza o 15%, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. W 1991 roku Scania wprowadziła nowy silnik, V8 o pojemności 14 l i mocy 500 KM (370 KW), tj. o 80 KM (59 KW) mocniejsze od silnika seri V8 seri "2". Zwiększenie mocy umożliwiało międzyinnymi zastosowanie systemu wtrysku ekologicznego EDC.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by
Sopel
&
Programosy
Regulamin