FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Wszystko O Ciężarówkach Strona Główna
->
Mercedes
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
::FORUM::
----------------
Przywitaj Się
O Forum
Galeria
Tuning
Pojedynki
Transport
Mechanika
Modelarstwo
Prototypy
Pojazdy Specjalistyczne
Heavy Weighy
Newsy
Sondy
KONKURS MANGA TRUCKS
Bar TC
Ciężarówki
----------------
Man
Scania
Daf
Iveco
Volvo
Renault
Mercedes
Inne Trucki
USA Trucks
Rózne Trucki
Off Topic
----------------
Off Topic
Gry Z Seri Hard Truck
Propozycje Forum
Zloty I Inne Imprezy
Trasy
Kupie/Sprzedam
Filmiki
Zloty
Reklama
Linki
----------------
CT
PTC
Archwium
----------------
Archwium
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Tajny
Wysłany: Pon 18:12, 11 Gru 2006
Temat postu: Historia Mercedes'a
Historia nie powtarza się: zarówno Pierwszy samochód osobowy
(1886), jak i pierwsza ciężarówka (1896) zapoczątkowały długą galerię pojazdów Daimler-Benz na długo przed fuzją obu firm w roku 1926. Wprawdzie ciężarówka Daimlera przypominająca bardziej powóz konny z silnikiem miała ładowność 1,5 tony i wszystkie cechy pojazdu cięzarowego,
to jednak z trudem można ją bezpośrednio porównywać z dzisiejszymi truckami, jak np. z Mercedesem Actros.
Wielkie ciężarówki stały się powszechne w późnych latach dwudziestych, dla Mercedesa był to model L 6500 - oznaczenie cyfrowe określałoładowność
Ten z imponująco długą pokrywą silnika, stale doskonalony model, przekształcił się w 1935 roku w słynnego L 10000 o mocy 150KM. Do 1939 r. wyprodukowano tylko 95 tych pojazdów ale zapomnieć o nich dzisiaj nie można
Po 1945 roku Daimler-Benz zapoczątkował wznowienie produkcji ciężarówek średniej ładowności, by w 1950 wprowadzić na rynek pierwszy wielki pojazd - L 6600 .
To "długonose" auto panowało na drogach, dopóki nie pojawił się model LP LP 315 z kabiną wagonową. W swojej ostatecznej postaci, jako LP 332, był wśród ciężarówek najbardziej atrakcyjnym samochodem.
Nowsze czasy przyniosły w 1963 r. zasadniczy przełom w dziedzinie prostopadłościennych kabin dalekobieżnych Mercedesów. Nieprzesadnie atrakcyjne, ale bardzo przestronne i wygodne, kanciaste Daimlery zajęły czołowe miejsce na rozległym rynku.
Moc wyjściowa przekraczająca 300KM stała się normą, zaś w serii "Nowa Generacja" liczba koni mechanicznych wzrosła do ponad 500.
W tym samym czasie wielki Mercedes dokonał jeszcze jednego zwrotu - modernizowana, opierająca przez 23 lata sięActros naciskowi konkurencji kabina, została wyparta przez nowatorskiego Actrosa z zewnętrznymi, ogromnymi stopniami.
Mercedes-Benz wytwarza ciężarówki nie tylko w Niemczech, ale również w Szwajcarii, Turcji, Kanadzie i USA (Freightliner).
www.zabawki-modele.pl
źródło
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by
Sopel
&
Programosy
Regulamin