FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Wszystko O Ciężarówkach Strona Główna
->
Newsy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
::FORUM::
----------------
Przywitaj Się
O Forum
Galeria
Tuning
Pojedynki
Transport
Mechanika
Modelarstwo
Prototypy
Pojazdy Specjalistyczne
Heavy Weighy
Newsy
Sondy
KONKURS MANGA TRUCKS
Bar TC
Ciężarówki
----------------
Man
Scania
Daf
Iveco
Volvo
Renault
Mercedes
Inne Trucki
USA Trucks
Rózne Trucki
Off Topic
----------------
Off Topic
Gry Z Seri Hard Truck
Propozycje Forum
Zloty I Inne Imprezy
Trasy
Kupie/Sprzedam
Filmiki
Zloty
Reklama
Linki
----------------
CT
PTC
Archwium
----------------
Archwium
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
marecki10
Wysłany: Wto 15:34, 07 Lis 2006
Temat postu: Syntetyczne paliwa z węgla
Możemy produkować paliwa syntetyczne z węgla kamiennego. Pracuje nad tym grupa naukowców z Komitetu Naukowo-Technicznego ds. Kryzysu Paliwowego przy AGH - informuje "Gazeta Krakowska".
Naukowcy próbują tym pomysłem zainteresować polityków, by ci wsparli badania i produkcję.
Z wnioskiem o unijne dofinansowanie spółka, która musi do tego celu powołać rząd, powinna wystąpić najpóźniej do końca roku. - Jeśli tak się nie stanie, pieniądze mogą trafić gdzie indziej - przestrzega prof. Jan Adamczyk, przewodniczący powołanego pod koniec ubiegłego roku Komitetu Naukowo-Technicznego ds. Kryzysu Paliwowego przy AGH. Polskę mogą wyprzedzić inni (już zainteresowały się tym bliżej co najmniej dwa kraje UE), a polska inicjatywa wyląduje w koszu.
Z 9 mln ton węgla można uzyskać 3 mln ton paliw, ropy lub benzyn najwyższej jakości. - Kolejna jedna trzecia węglowego "wsadu" to ok. 200 rodzajów chemikaliów. Również jedną trzecią stanowią żużle wysokiej klasy - wylicza prof. Jan Adamczyk. Metoda obróbki chemicznej węgla gwarantowałaby przy tym niską emisję CO2.
Różnych korzyści jest oczywiście więcej, chociażby zwiększenie zatrudnienia w kopalniach. Nie mówiąc już o kwestii chyba najistotniejszej - bezpieczeństwie energetycznym, nieporównywalnie większym dzięki własnym źródłom.
Według obliczeń, będącego również w składzie naszego komitetu, wybitnego znawcy tej problematyki prof. Włodzimierza Kotowskiego z Politechniki Śląskiej, litr benzyny kosztowałby 64 eurocenty, czyli ok. 2,5 zł. Ile płacilibyśmy przy dystrybutorze, zależy już głównie od fiskusa.
Pomysł komitetu spodobał się senatorom z Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska, którzy mieli ostatnio wyjazdowe posiedzenie w Małopolsce. Rzecz jednak nie w "konkursie piękności" (wcześniej spodobał się także członkom, sejmowej tym razem, Komisji Gospodarki), ale w konkretnych decyzjach resortu gospodarki. A ten ostatni jak dotąd milczy w tej sprawie.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by
Sopel
&
Programosy
Regulamin