FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Wszystko O Ciężarówkach Strona Główna
->
Transport
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
::FORUM::
----------------
Przywitaj Się
O Forum
Galeria
Tuning
Pojedynki
Transport
Mechanika
Modelarstwo
Prototypy
Pojazdy Specjalistyczne
Heavy Weighy
Newsy
Sondy
KONKURS MANGA TRUCKS
Bar TC
Ciężarówki
----------------
Man
Scania
Daf
Iveco
Volvo
Renault
Mercedes
Inne Trucki
USA Trucks
Rózne Trucki
Off Topic
----------------
Off Topic
Gry Z Seri Hard Truck
Propozycje Forum
Zloty I Inne Imprezy
Trasy
Kupie/Sprzedam
Filmiki
Zloty
Reklama
Linki
----------------
CT
PTC
Archwium
----------------
Archwium
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
marecki10
Wysłany: Czw 16:13, 19 Paź 2006
Temat postu: Periba
Masowa emigracja Polaków do Niemiec i krajów Europy Zachodniej, jaka miała miejsce w latach osiemdziesiątych XX wieku stworzyła zapotrzebowanie na nowy rodzaj usług. Potrzebny był przewoźnik, który w miarę szybko i w miarę tanio będzie dostarczał wszelkiego rodzaju przesyłki z darami dla rodaków pozostałych w Polsce (odzież, żywność, drobny sprzęt agd. itp.). Na tej niwie w 1981 roku wyrosła zorientowana na przewóz paczek firma „Bayer – Bayer”.
Zmiana warunków politycznych i gospodarczych, a także rodząca się konkurencja pod koniec lat osiemdziesiątych wymusiły rozszerzenie działalności. W roku 1989 powstała firma PKZ „Periba”, której statutowym celem było świadczenie szeroko pojętych usług transportowych oraz przedstawicielstwo w sprawach celnych (agencja celna).
Ciągle zmieniające się warunki polityczne i gospodarcze, gwałtowny wzrost konkurencji oraz zmieniające się przepisy ponownie wymusiły zmiany w strukturze organizacyjnej firmy. I tak na początku 1993 roku wyłoniła się samodzielna, niezależna spółka „Periba International”, nastawiona na międzynarodowy transport i spedycję. Równolegle z nią nadal funkcjonowała PKZ „Periba”, świadcząca tylko i wyłącznie usługi agencji celnej. Taki też układ – dwie niezależne spółki pod wspólnym szyldem „Periba” – istnieje do chwili obecnej.
Ponadto pod szyldem „Periba” lub „Bayer – Bayer” działają firmy o podobnym charakterze na terenie Niemiec, Litwy i Kazachstanu.
Firma „Periba International” od samego początku wyspecjalizowała się głównie w obsłudze rynków wschodnich, realizując w szczególności transporty pomiędzy Europą Zachodnią a Rosją, Kazachstanem, Uzbekistanem, Tadżykistanem, Kirgistanem, docierając ciężarówkami nawet do Chin i Mongolii.
Załamanie rynku krajów byłego ZSRR pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku spowodowało chwilowe wycofanie się firmy z obsługi tych rejonów i przerzucenie mocy przerobowych tylko na rynki Europy Zachodniej (Niemcy, Francja, Szwajcaria, kraje Beneluksu).
Od końca 2001 roku „Periba” powróciła na rynki wschodnie, dopisując jednocześnie do listy obsługiwanych krajów Wielką Brytanię i Irlandię. W chwili obecnej większość samochodów kursuje w relacji: Wyspy Brytyjskie – kraje byłego ZSRR. Ponadto nadal przewożone są z Europy Zachodniej paczki dla prywatnych odbiorców w Polsce oraz przesyłki drobnicowe dla firm.
PROJEKTY NA PRZYSZŁOŚĆ:
Firma nadal podąża w stronę specjalizacji w obsłudze relacji Wyspy Brytyjskie – kraje byłego ZSRR, zarówno w przewozach całopojazdowych jak i częściowych oraz drobnicowych. Wykorzystuje przy tym zarówno swoje samochody jak i tabor przewoźników.
Trwają rozmowy z kontrahentami w celu zwiększenia ilości przewożonych przesyłek drobnicowych, głównie z Niemiec, ale także z Wysp Brytyjskich.
Dla zwiększenia efektywności wykonywanych przewozów planowane jest wymienienie całego taboru (część już została wymieniona), dostosowując jednocześnie kubaturę, ładowność oraz wyposażenie do stale rosnących wymagań klienta.
Nadal doskonalone są techniki informatyczne, które z jednej strony umożliwiają monitorowanie przesyłki i dokładną orientację co do aktualnego położenia przewożonego towaru, z drugiej zaś umożliwiają przepływ i szybką analizę informacji w firmie, jednocześnie znacznie przyśpieszając większość procesów.
Ponadto firma przygotowuje się do wprowadzenia Systemu Zapewnienia Jakości ISO 9002.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by
Sopel
&
Programosy
Regulamin